Jak propagovat kampaň
Úspěšnost kampaně závisí na tom, jak moc o ní bude slyšet. Tady jsou tři jednoduché tipy pro úspěšnou kampaň.
Sociální sítě jsou základ všeho:
Sdílej svůj návrh trička se svými přáteli a fanoušky na Facebooku, Instagramu, případně Snapchatu a dalších sociálních sítích. Na každou síť zkus vytvořit originální obsah.
- Například na Facebook se hodí odkaz s textem a vysvětlením, o co jde.
- Na Instagram zkus nahrát větší fotku svého designu (udělej si třeba print screen obrazovky) a nezapomeň přidat odkaz na kampaň do svého Bia (je to jediné místo na Instagramu, kde fungují odkazy) a dát o tom vědět pod fotkou.
- Na Snapchat se dokonale hodí nahrát krátké video, kde přímo u počítače vysvětlíš fanouškům a zájemcům, proč je právě Tvůj design tak moc cool.
- Asi není potřeba vysvětlovat, že video na YouTube vydá za 100 řádků textu popsaných na jiných sociálních sítích.
- A na Twitteru můžeš průběžně informovat o tom, jestli je kampaň úspěšná a případně kolik kusů ještě zbývá prodat k jejímu úspěšnému naplnění.
Ve všech případech nezapomeň uvádět odkaz na svojí kampaň, to je to nejdůležitější!
Událost na Facebooku Ti pomůže zůstat v kontaktu:
Vytvoř si na Facebooku událost na www.facebook.com/events (tlačítko vpravo nahoře) a pozvi do ní své fanoušky, přátele a všechny, které by to mohlo zajímat. Událost Ti umožní ukázat všem další fotky merche, podělit se o zákulisní info a informovat ostatní o tom, jak se prodej vyvíjí a jestli je už kampaň úspěšná. Přátelé & fans Ti také mohou pomoci sdílet kampaň dále do světa.
Jednou a dost? To u propagace neplatí!
Důležité je v propagaci vytrvat! Pokud vidíš ohlas alespoň na některých sociálních sítích, tak je důležité se k nim stále vracet. Nejlépe se osvědčilo dát vědět o kampani celkem třikrát v jejím průběhu.
- Na začátku sdílet úvodní info, že kampaň existuje napříč všemi sociálními sítěmi.
- V polovině doby připomenout fanouškům, že akce běží a dát jim vědět jak už je úspěšná (například: chybí už jenom 10 z vás k tomu, abychom mohli vyrobit tuhle legendární edici triček).
- A dva dny před koncem kampaně informovat o poslední možnosti zakoupení limitované edice merche.
TIP NA ZÁVĚR: Propaguj svůj merch, aby se dostal mezi tři aktuálně nejúspěšnější kampaně, které se zobrazují zde na webu.